ESO kompensacijų po audros paprašė 500 gyventojų, jų gali būti daugiau

Liepos pabaigoje Lietuvą užklupusi audra paliko be elektros tūkstančius gyventojų, o „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO) iki šiol gavo apie 500 prašymų dėl kompensacijų. Nors šis skaičius atrodo reikšmingas, ESO atstovas Justinas Petkus sako, kad prašymų galėtų būti ir daugiau, nes audros metu elektros tiekimas buvo sutrikęs ilgiau nei 72 valandas daugeliui šalies gyventojų.
Prašymų kiekis galėtų būti didesnis
„Per šį laikotarpį sulaukėme daugiau nei pusės tūkstančio gyventojų prašymų dėl tiesioginių nuostolių atlyginimo“, – LRT RADIJUI sakė J. Petkus. Jis pabrėžė, kad ESO yra pasiruošęs padėti visiems, kurie patyrė nuostolių, tačiau dalis gyventojų dar nepateikė prašymų, nors turi teisę į kompensacijas.
Pasak jo, elektros daugiau nei 72 valandas neturėjo dar daugiau gyventojų, todėl prašymų pateikimo skaičius gali augti artėjant galutiniam terminui. Gyventojai dėl kompensacijų gali kreiptis iki rugsėjo 30 dienos.
Kompensacijos už patirtus nuostolius
Iš visų gautų prašymų maždaug pusė buvo susiję su maisto gedimu dėl elektros tiekimo sutrikimų. Dar apie trečdalis gyventojų kreipėsi dėl kompensacijų už generatorių pirkimo arba nuomos išlaidas. Likusi mažesnė dalis gyventojų prašė kompensacijų už apgyvendinimo išlaidas, nes dėl ilgo elektros nebuvimo teko persikelti į laikiną būstą.
Svarbu paminėti, kad ESO stengiasi padėti visiems nukentėjusiems, tačiau pastebėta, kad pusė gyventojų, prašančių kompensacijų už sugedusį maistą, nepateikė reikiamų dokumentų, tokių kaip sugedusio maisto nuotraukos. ESO patarė gyventojams pateikti kuo daugiau dokumentų, įskaitant maisto pirkimo čekius arba banko išrašus, jei maistas buvo išmestas nesukaupus nuotraukų.
Patarimai ateičiai: kaip apsisaugoti nuo audrų padarinių?
Gyventojams rekomenduojama atkreipti dėmesį į kelis aspektus, kurie gali padėti apsisaugoti nuo panašių nuostolių ateityje. Vienas iš svarbiausių patarimų yra pasirūpinti atsarginiais energijos šaltiniais, tokiais kaip generatoriai, kurie gali užtikrinti elektros tiekimą esant ilgalaikiams sutrikimams. Nors generatoriai gali kainuoti nemažai, juos galima ir išsinuomoti trumpalaikiam naudojimui. Taip pat rekomenduojama užtikrinti, kad prietaisai būtų tinkamai apsaugoti nuo elektros šuolių, naudojant apsauginius įrenginius, tokius kaip įtampos stabilizatoriai.
Kompensacijos dydis priklauso nuo elektros tiekimo sutrikimų trukmės
ESO informuoja, kad gyventojams, kurie be elektros praleido daugiau nei 72 valandas, priklauso fiksuota kompensacija, kurios dydis siekia apie 35 eurus. Be to, už kiekvieną papildomą elektros tiekimo vėlavimo valandą vartotojai gali tikėtis papildomų 0,82 euro už nepanaudotą elektros energiją.
ESO žada kuo greičiau išmokėti kompensacijas
ESO generalinis direktorius Rytis Radvila pabrėžė, kad bendrovė stengsis kuo greičiau išmokėti kompensacijas, siekdama padėti gyventojams susidoroti su patirtais nuostoliais. Kompensacijoms skiriamos lėšos bus mokamos iš bendrovės pelno, o ESO siekia užtikrinti, kad visi nukentėję vartotojai gautų paramą kuo greičiau.
Svarbu pažymėti, kad ESO ketina bendradarbiauti su gyventojais ir neketina teistis su tais, kurie kreipėsi dėl kompensacijų. Bendrovė taip pat prašo gyventojų, kurie patyrė nuostolių, užfiksuoti visus dėl elektros sutrikimo atsiradusius nuostolius, jei tai įmanoma. Net jei visi dokumentai ar nuotraukos nėra pateikti, ESO sieks kompensuoti patirtus nuostolius kuo sąžiningiau.
Terminas kompensacijoms gauti – iki rugsėjo 30 dienos
ESO primena, kad prašymai dėl kompensacijų turi būti pateikti iki rugsėjo 30 dienos. Gyventojams rekomenduojama nelaukti paskutinės dienos ir kuo greičiau pateikti visus reikalingus dokumentus.